3.3.2023        |        296 

Obracím se na Vás s dotazem, zda je překážkou v účasti na webinářích fakt, že jsem aktuálně na mateřské dovolené. Základní škola, ve které jsem působila před odchodem na mateřskou mi nejde z mého profilu odstranit. Do této školy, pokud okolnosti dovolí, nastoupím i po mateřské. Vaše webináře jsou pro mě velkým přínosem. Předem Vám děkuji za odpověď. 

Dobrý den, to hodně záleží na typu webináře – např. v rámci evropských projektů, které nabízí bezplatné webináře, je většinou nutné, aby osoba byla spojena se školou. Tzn. na tyto se nelze bez uvedení školy přihlásit (jde o podmínky v plnění indikátorů projektu – zapojené školy, apod.). Pokud se jedná o webináře mimo projekt či […]

22.2.2023        |        263 

Dobrý den, mohla bych Vás poprosit o informaci, lze-li vzdělávací programy NPI platit z OP JAK. Děkuji.

Dobrý den,  vzdělávací programy NPI ČR je možné hradit z OP JAK. U některých je tato informace zveřejňována a zájemce o program informaci získá při procházení nabídky na našem webu. U specializačních a kvalifikačních studií se dá uznat pouze část prezenční, e-learning takto hradit nelze.  Přesnější odpověď je možná po konkretizaci vzdělávacího programu. 

22.2.2023        |        97 

Dobrý den, neporadili byste mi, zda je v současné době možné získat finanční dotaci na adaptační kurz pro žáky 8. třídy ZŠ?

Dobrý den,   MŠMT neposkytuje žádné dotace na mimoškolní aktivity žáků základních škol.

16.2.2023        |        169 

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné absolvovat některé z Vašich nabízených webinářů jako student. Zatím nejsem pracujícím pedagogem a ve formuláři jsou povinná pole školy či organizace a funkce v ní, možnost pro studenty jsem nedohledala. Jak se tedy mohu jako student zaregistrovat a mít k webinářům přístup? Děkuji za odpověď.

Dobrý den, účastnický účet je možné vytvořit přímo při přihlašování – stačí vyplnit pouze e-mailovou adresu, bez hesla. Pokud tato adresa ještě není registrovaná, tak se otevře rovnou formulář přihlášky a jejím vyplněním se automaticky zřídí i účastníkům účet. Viz pokyny v přihlašovacím boxu.

7.2.2023        |        273 

Dobrý den, od druhého pololetí do naší školy přestupuje žák do 9. třídy. Na škole vyučujeme anglický a německý jazyk (od 7. třídy). Nový žák německý jazyk na původní škole neměl (bohužel jinou školu si nemůže vybrat, jen naší, která je dostupná z hlediska současného bydliště). Jak máme nyní postupovat? (I když zavedeme doučování, abychom žákovi pomohli, nemůže za 5 měsíců dohnat 2,5 roku NJ, popř. jak ho vůbec hodnotit). Děkuji za odpověď 

V takovém případě se žák zapojí do výuky německého jazyka, ale dle svých individuálních možností a svým tempem.  Hodnocení tomu je přizpůsobeno, žáka je třeba hodnotit dle jeho pokroku a nikoli v kontextu úrovně třídy či skupiny.

2.2.2023        |        176 

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co se uvádí na vysvědčení, když druhý cizí jazyk, který náš žák na základě ŠPZ neabsolvuje píše. Uvádí se tam ten předmět a jen se proškrtne? Zároveň má místo druhého cizího jazyka nasazen podle doporučení ŠPZ předmět speciálně pedagogické péče. Děkuji za odpověď. 

Pokud žák předmět Druhý cizí jazyk vůbec neabsolvuje, protože je nahrazen jiným předmětem, pak se na vysvědčení vůbec nepíše. Pro hodnocení předmětu speciálně pedagogické péče platí: Z charakteru předmětu speciálně pedagogické péče (PSPP) jako podpůrného opatření plyne, že není vhodné standardně doporučovat souhrnné hodnocení výsledků vzdělávání v tomto předmětu na vysvědčení. Souhrnné hodnocení na vysvědčení […]

17.1.2023        |        387 

Může předsedu maturitní komise vykonávat učitel praktického vyučování s 30letou praxí , který získal odbornou kvalifikaci v bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřeném na přípravu učitelů střední školy? 

Funkci předsedy zkušební maturitní komise podle § 80 školského zákona může vykonávat ten, kdo má odbornou kvalifikaci učitele všeobecně vzdělávacích  předmětů nebo učitele odborných předmětů střední školy, a vykonával přímou pedagogickou činnost nejméně pět let. Podle § 9 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících  a o změně některých zákonů, získává učitel odbornou kvalifikaci učitele všeobecně vzdělávacích i […]

17.1.2023        |        114 

Dobrý den, prosím jaký test (a kde ho najdu) NPI zajistilo ke zjišťování jazykové úrovně dětí – cizinců v mateřské škole? Děkuji Vám.

Pro povinné předškolní vzdělání NPI ČR vytvořilo Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro povinné předškolní vzdělávání, které je podkladem pro poskytování jazykové podpory dětem s OMJ v mateřské škole. Při poskytování jazykové podpory by měla mateřská škola vycházet z tematických oblastí, které kurikulum obsahuje. Kurikulum obsahuje vše, co by dítě s OMJ mělo ovládnout V […]

13.1.2023        |        146 

Umělecké vzdělávání – akreditovaný kurz – termíny a nabídka

Děkujeme za dotaz, odpověď zpracováváme.

12.1.2023        |        92 

Dobrý den, pracuji jako školní speciální pedagožka a potřebovala bych znát aktuální stanovisko k tomu, které z prvních dvou podpisů zákonného zástupce ( převzetí a souhlas s IVP) v Doporučení ŠPZ pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami jsou povinné a jak k nim přistupovat. Třetí podpis je vyjádřením souhlasu s obsahem Doporučení, tam je to jasné. Prosím o informaci, popř. kde ji naleznu, či na koho se obrátit. 

• Nejdůležitější, jak správně zmiňujete, je podpis zákonného zástupce žáka, který stvrzuje souhlas s poskytováním podpůrných opatření. • Pokud má žák na Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole (dále Doporučení) ze školského poradenského zařízení (dále ŠPZ) uvedeno vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu (dále IVP), jedná se o podpůrné opatření (dále PO) […]

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798