8.10.2021        |        240 

Jsme škola s 1.stupněm ZŠ. Vyžádal jsem si ŠVP v oblasti informatiky naší spádové školy pro usnadnění přechodu žáků na 2.stupeň. Ten však není v souladu s novými požadavky dle RVP. Jak mám postupovat? a) máme vyučovat to samé, co spádová škola, aby žáci byli na stejné úrovni probraného učiva informatiky? b) máme vyučovat dle upraveného ŠVP, který vytvoříme podle požadavků RVP, ale s rizikem, že naši žáci na 2.stupni budou mít jiný druh znalostí, než požaduje spádová škola, což se může negativně odrazit na jejich výsledcích?

Z textu dotazu plyne, že ŠVP spádové školy není v souladu s požadavky RVP ZV. Nezodpovídáte za to, že na jiné škole není ŠVP v souladu s RVP ZV, ale zodpovídáte za to, že vaše ŠVP v souladu je. Doporučujeme tedy postupovat tak, abyste vaše žáky vybavili digitálními kompetencemi a znalostmi a dovednostmi z oblasti informatiky tak, jak v tuto chvíli nejlépe dovedete v souladu s požadavky RVP ZV. Tím naplníte svůj díl odpovědnosti za výsledky vzdělávání, které poskytujete. Pro úplnost je nutné dodat, že ještě neuplynula doba stanevená v opatření MŠMT pro uvedení ŠVP do souladu s upraveným RVP ZV a zahájení výuky podle něj ve všech ročnících. Pro 1. stupeň je stanoven termín nejpozději k 1. 9. 2023 a pro 2. stupeň k 1. 9. 2024.

Nenašli jste, co jste hledali?

Stačí vyplnit formulář pro odeslání dotazu.

Pošlete nám dotaz

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798