Můj dotaz se týká výuky předmětu Informatika.Podle RVP je minimální časová dotace 4 hodiny.Tak to máme i my. Uvažujeme ale o změně.
Na internetu jsem našla příklady ŠVP, kde učili Informatiku jako samostatný předmět 2 hodiny a zbytek měli „rozprostřen“ do dalších předmětů, kde se využívaly praktické dovednosti, jako je tvorba prezentací, tabulek, e-learning. Je to opravdu možné?
Ano, to je možné. RVP výstupy ze vzdělávací oblasti / oboru „Informační a komunikační technologie“ budete naplňovat nejen v „Informatice“, ale i v dalších vyučovacích předmětech.
Zpracováváte-li ŠVP v InspISu, zadejte do všech předmětů, kde se bude alespoň část praktických dovedností z ICT vyskytovat, také „Vzdělávací oblast / obor“ „Informační a komunikační technologie“ a propojte výstupy na příslušné ŠVP výstupy.
Časová dotace vyučovacích předmětů, v nichž budete realizovat i očekávané výstupy vzdělávací oblasti / oboru „Informační a komunikační technologie“, by měla být navýšena přiměřeně novému obsahu integrovaného oboru/oblasti (ICT).