Lze na 1. stupni ZŠ vyučovat informatiku napříč předměty a neuvádět ji tedy samostatně hodinově v učebním plánu?

Vzdělávací obor Informatika lze na 1. stupni spojit s jiným vzdělávacím oborem a vytvořit jeden integrovaný předmět (např. Matematika a informatika), povinná časová dotace pak bude pro tento vzniklý předmět vycházet z povinné minimální časové dotace obou oborů dohromady.
Druhou možností je integrovat jednotlivé tematické okruhy Informatiky do jiných oborů a vytvořit více integrovaných předmětů, ale v učebním plánu musí být zřejmé, že je využita povinná minimální časová dotace jak pro daný obor, tak pro informatiku.
Úplné „rozpuštění“ očekávaných výstupů Informatiky napříč ostatními předměty se s ohledem na povinné využití minimální časové dotace nejeví jako vhodné.

Informatika v RVP ZV se zaměřuje především na rozvoj informatického myšlení a na porozumění základním principům digitálních technologií. Je dobré si ji neplést s původním vzdělávacím oborem Informační a komunikační technologie. Pomáhá porozumět tomu, co je informace, co jdou data, jak se na základě nich rozhodovat a řešit problémy. Nabízí nástroje a metody, jak se vyrovnat s řešením problémů, s automatizací procesů (algoritmizací a programováním), zpracováním i velkého množství dat (jejich evidencí).

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798