1) Minimální úroveň pro úpravu očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (MDÚ) je popsána v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) u každého vzdělávacího oboru vždy pro 3., 5. a 9. ročník. Tyto výstupy jsou na základě doporučení školského poradenského zařízení vodítkem pro tvorbu individuálního vzdělávacího plánu (IVP) žáka s lehkým mentálním postižením. Ve školské praxi lze ale s ohledem na předpoklady žáků tyto výstupy překračovat nebo naopak k nim pouze směrovat. Při snižování vzdělávacího obsahu není možné upravovat výstupy pod úroveň danou Rámcovým vzdělávacím programem pro obor vzdělání základní škola speciální.
Při tvorbě IVP lze vycházet např. z konkretizací MDÚ do jednotlivých ročníků tak, jak je ve svých školních vzdělávacích programech popisují školy zřízeně podle § 16 školského zákona pro žáky s mentálním postižením a které jsou dostupné v prostředí metodického portálu www.rvp.cz zde:https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10839
Otevřením každého vzdělávacího oboru je možné dohledat Konkretizaci minimální doporučené úrovně.
Postup zpracování IVP je podrobně objasněn zde: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10466
2) Obsah IVP žáka vychází z vašeho školního vzdělávacího programu (ŠVP), ale vždy zohledňujete možnosti žáka s mentálním postižením. Vysvětlení najdete v RVP ZV. Pokud prostudujete MDÚ, zjistíte, že jsou opatřeny kódy. Kódy MDÚ ukazují jejich provázanost s běžnými výstupy. Pro jednoznačnou identifikaci je většina výstupů MDÚ označena písmenem „p“ a kódem obsahově odpovídajícího očekávaného výstupu. Pokud není v daném tematickém okruhu žádný přímo související očekávaný výstup, výstupy MDÚ nejsou kódem označeny a představují vhodné specifické znalosti a dovednosti dosažitelné i při případné úpravě výstupů. Očekávané výstupy, pro které není uveden výstup v MDÚ, mohou být při případných úpravách výstupů v individuálním vzdělávacím plánu IVP) bez náhrady vypuštěny. Pokud je výstup v MDÚ totožný s očekávaným výstupem, tak je označen shodným kódem bez přidaného písmena „p“.