Ano, přesun vzdělávacího obsahu finanční gramotnosti do samostatného předmětu je možný. Tento předmět (finanční gramotnost) je možné realizovat ve stejném ročníku jako předmět Výchova k občanství (ve kterém již finanční gramotnost nebude zařazena). Doporučujeme ještě zvážit, zda do nového předmětu k finanční gramotnosti integrovat také některé očekávané výstupy vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (konkrétně t tematického okruhu Provoz a údržba domácnosti). Pokud by k integraci došlo, je potřeba to náležitě popsat v ŠVP.
Pokud samostatný předmět k finanční gramotnosti zavedete, je potřeba toto uvést v ŠVP na následujících místech:
a) učební plán
b) poznámky k učebnímu plánu
a. v poznámce k předmětu Výchova k občanství uvést, že finanční gramotnost není realizována v tomto předmětu a je přesunuta do nového předmětu
b. v poznámce k předmětu Finanční gramotnost uvést, pro který ročník, je tento předmět určen, odkud tento předmět čerpá svůj vzdělávací obsah, případně doplnit informace, odkud předmět čerpá hodinovou dotaci, zda z vzdělávací oblasti Člověk a společnost, nebo z disponibilní hodinové dotace
c) učební osnovy
a. charakteristika předmětu Výchova k občanství – uvést, že finanční gramotnost není realizována v tomto předmětu a je přesunuta do nového předmětu (včetně uvedení jeho názvu)
b. pro samostatný předmět Finanční gramotnost je potřeba zpracovat charakteristiku předmětu (včetně výchovných a vzdělávacích strategií a obsahového, časového a organizačního vymezení předmětu) a učební osnovy s uvedením školních výstupů a školního učiva (dle situace na Vaší školy by tyto osnovy byl pouze pro jeden konkrétní ročník 2. stupně ZŠ)