Naše škola se snaží sestavit nové ŠVP a stojíme před otázkou, zda je nutné do ŠVP zahrnout v přesném znění (slovo od slova) UČIVO. Rádi bychom si formulovali učivo sami a nepřepisovali určité formulace. Obáváme se, že během případné kontroly ŠVP se ČŠI rozhodne vytýkat nedostatky ŠVP právě kvůli absenci přesného znění učiva. Jsme si vědomi formulace v RVP: Učivo je v RVP ZV strukturováno do jednotlivých tematických okruhů (témat, činností) a je chápáno jako prostředek k dosažení očekávaných výstupů. Pro svoji informativní a formativní funkci tvoří nezbytnou součást vzdělávacího obsahu. Učivo vymezené v RVP ZV je doporučeno školám k distribuci a k dalšímu rozpracování do jednotlivých ročníků nebo delších časových úseků. Na úrovni ŠVP se učivo stává závazným.
Jak plyne z vámi citovaného textu RVP ZV, není nutné, abyste do svého ŠVP zahrnuli učivo v přesném znění, jak je uvedeno v RVP ZV. Je naprosto v pořádku, když si budete učivo formulovat sami, protože váš ŠVP má sloužit především vám a kvalitě výuky vašich žáků. Důležité je, aby formulace výstupů i učiva byly srozumitelné, přehledné a logicky na sebe navazující. Fakt, že se na tvorbě osnov podílí přímo učitelé a hledají formulace, kterým dobře rozumí a dávají jim jasný smysl, ČŠI jistě ocení více než prostý přepis učiva z RVP do ŠVP bez jakéhokoliv tvůrčího vkladu týmu pedagogů konkrétní školy.