3.3.2022        |        101 

Kolegové se ptají a já nikde nemůžu najít odpověď: Při úpravě našeho ŠVP mohou doslovně používat výstupy z RVP, nebo je musí přeformulovat? 

Základem pro správný postup je ustanovení RVP, které uvádi: „Očekávané výstupy RVP ZV na konci 5. ročníku (2. období) a 9. ročníku stanovují závaznou úroveň pro formulování výstupů v učebních osnovách v ŠVP, která musí být na konci 1. stupně a 2. stupně základní školy dodržena. Očekávané výstupy na konci 3. ročníku (1. období) stanovují jen orientační (nezávaznou) úroveň a při formulování výstupů v učebních osnovách v ŠVP mají pomoci (na 1. stupni) stanovit vzdělávací cestu vedoucí k naplnění očekávaných výstupů na konci 5. ročníku.“ Je tedy zřejmé, že primárním účelem formulací v RVP je stanovení závazné úrovně pro formulace v ŠVP. Zjevně se tedy počítá s jejich rozpracováním v osnovách ŠVP. Použití shodné formulace pro výstupy v osnovách jednotlivých předmětů je sice možné, ale spíše právě v pátém a devátém ročníku. Zejména u těch výstupů, ke kterým směřujeme více let, by doslovné opakování očekávaných výstupů z RVP nedávalo příliš smysl. Výstupy by na sebe v jednolivých ročnících měly navazovat a postupně gradovat k úrovni, stanovené v RVP ZV prostřednictvím očekávaných výstupů.

Nenašli jste, co jste hledali?

Stačí vyplnit formulář pro odeslání dotazu.

Pošlete nám dotaz

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798