Chtěl bych podle dokumentu Č.j.: MSMT-6417/2021-1 Postupné zahájení vzdělávání se ŠVP upraveným podle RVP ZV s novou vzdělávací oblastí Informatika s účinností od 1. září 2021 zvolit verzi: c) Postupný náběh od 1. září 2022. Není tam zanesena výuka v 1.-3. ročníku. Domnívám se, že by měla být podle nového ŠVP s Informatikou a digitální kompetencí jako je tomu ve 4. 6. a 7. ročníku? Chápu to dobře?
Je vhodné zařadit digitální kompetenci od 1. do 9. ročníku. V jaké míře a v jakých předmětech to škola udělá je čistě na volbě školy. Též míra, do jaké musí škola změnit ŠVP závisí na tom, jak jej mají koncipované. Obecně lze říct, že pokud mají ŠVP na prvním stupni takové, že lze změnit pouze 4. a 5. třídu, aniž by se „sahalo“ do prvního období prvního stupně, je možné do 1. – 3. třídy nezasahovat. Rozvoj digitální kompetence tam může například nastat tak, že budou určitá témata zpracována digitálně nebo za použití digitálních technologií.
K Vašemu dotazu: Pokud škola nemá prostředky a učitele, nemusí v 1. – 3. třídě řešit informatiku a rozvoj digitální kompetence. Pokud má prostředky a učitele, může si zvolit míru rozvoje digitální kompetence a předměty, ve kterých se tak bude dít (v prvním období prvního stupně), dle svého uvážení.