9.10.2023        |        6188 

Dobrý den, v rámci revize ŠVP bychom rádi začlenili do rozvrhu 1x týdně třídnickou hodinu pro 6. – 9. ročníky ZŠ. Je prosím možné mít takto třídnickou hodinu uvedenou v ŠVP a následně tedy v rozvrhu jako předmět? Do jaké vzdělávací oblasti pak třídnická hodina spadá? 

Využití disponibilní časové dotace v učebním plánu ŠVP je podle RVP ZV v kompetenci ředitele školy, ale současně její využití musí směřovat k realizaci konkrétních vzdělávacích obsahů (povinné předměty, volitelné předměty, průřezová témata, plavání, předměty SVP, čeština pro žáky s jiným mateřským jazykem).

Pokud byste chtěli zahrnout třídnické hodiny do učebního plánu, je třeba jít opačnou cestou. V učebním plánu stanovit konkrétní obsah, např. v 6.-9. ročníku se bude realizovat v jedné hodině týdně osobnostní a sociální výchova, environmentální výchova, případně jiný obsah, z něhož musí být žáci hodnoceni na vysvědčení. V poznámce k učebnímu plánu je možné uvést, že se daný obsah bude propojovat s problematikou organizace života žáků ve třídách.

Výše uvedené informace znamenají, že v učebním plánu ŠVP, který je finančně garantovaný státem, musí být jen vyučovací předměty, které vycházejí z obsahu RVP ZV. Nelze do těchto obsahů zahrnout organizační činnosti školy (třídy), z něhož nejsou žáci hodnoceni. 

 

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Stačí vyplnit formulář pro odeslání dotazu.

Pošlete nám dotaz

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798