Dobrý den, prosím o vyjádření ke kapitole vzdělávací strategie v RVP PV. O vzdělávacích strategiích v MŠ je málo dostupných informací, samotná kapitola v RVP je zavádějící, protože jsou pod názvem kapitoly uvedeny 4 způsoby učení (sociální učení, prožitkové učení, kooperativní učení, situační učení), což tedy nejsou vzdělávací strategie. Je možné problematiku lépe vysvětlit? Existují nějaké příklady vzdělávacích strategií pro MŠ nebo jejich výčet, které bychom mohli využít při tvorbě ŠVP dle nového RVP PV. Děkuji.
K upravenému RVP PV realizujeme průběžně webináře, které jsou pak následně k dispozici na www.mojeedu.cz. Konkrétně ke klíčovým kompetencím, vzdělávacím strategiím i tvorbě ŠVP již byly realizovány, budou i další. Vznikly manuály k tvorbě ŠVP i k třídnímu plánování, které jsou k dispozici tamtéž. Dále jsou k dispozici komentáře přímo na www.prohlednout.rvp.cz, které také doplňujeme. Vše zdarma.
Co se týká vzdělávacích strategií, dle RVP PV spočívají nejen v metodách a formách, ale také v podmínkách a příležitostech, které podporují aktivizaci dětí a individualizaci. Z tohoto pohledu můžeme způsoby učení popsané v RVP PV označit za vzdělávací strategie, jelikož jejich využívání je závislé na učiteli, tedy zda dětem poskytne prostředí a čas pro jejich uplatnění.