25.9.2012        |        67 

Prosím o radu .Zabýváme se tedˇ ve školce zapracováním konkretizovaných očekávaných výstupů do ŠVP a tak trochu tápeme, jestli je využívat při tvorbě TVP a nebo je zapracovat do diagnostických archů /spíše asi do obojího/.

Již v dubnu tohoto roku k otázce konkretizovaných očekávaných výstupů (KOV) zveřejnilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) informaci na této internetové adrese: http://www.msmt.cz/vzdelavani/konkretizovane-ocekavane-vystupy-rvp-pv?highlightWords=Konkretizovan%C3%A9+o%C4%8Dek%C3%A1van%C3%A9+v%C3%BDstupy.
Z dosavadních vyjádření MŠMT vyplývá, že funkcí KOV je navodit pedagogům konkrétnější představu o tom, čeho by děti zpravidla (s ponecháváním prostoru pro individuální míru zvládnutí toho kterého očekávaného výstupu) měly dosáhnout na konci předškolního období. Dokument tak pedagogům může napomoci jak v plánování cest při naplňování cílů předškolního vzdělávání, tak při hodnocení vzdělávacích výsledků.
Vzhledem k množícím se dotazům ohledně závaznosti a využití KOV v praxi bylo na semináři 12. 9. 2012 organizovaném MŠMT k revizi RVP PV zástupci MŠMT přislíbeno bližší ujasnění na ministerských stránkách. Doporučujeme tedy sledovat aktuální informace v sekci Vzdělávání – Předškolní vzdělávání na http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-skolstvi.

Nenašli jste, co jste hledali?

Stačí vyplnit formulář pro odeslání dotazu.

Pošlete nám dotaz

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798