RVP pro odborné vzdělávání neuvádějí žádná konkrétní dílčí témata podobná tématům vyučovacích předmětů, ale blíže popisují obsah průřezového tématu, na jehož základě si školy témata stanoví, nebo jej přiřadí k jednotlivým vyučovacím předmětům (např. obsah PT Občan v demokratické společnosti zahrnuje: Osobnost a její rozvoj, komunikace, vyjednávání, řešení konfliktů, společnost – jednotlivec a společenské skupiny,kultura, náboženství,masová média a další témata). Pro školu je závazné zařazení všech průřezových témat, ale jejich konkretizace a rozpracování do ŠVP je v kompetenci školy. Záměrem je, aby školy mohly lépe aplikovat PT podle profilu oboru, potřeb, záměrů a podmínek školy a specifik jejích žáků.
Doporučujeme, aby se škola podívala na příklady a doporučení v publikacích Metodika tvorby ŠVP SOŠ a SOU a Průřezová témata ve výuce žáků odborných škol (díl 1 a 2), které jsme zaslali v tomto roce do škol (ke stažení jsou i na webu projektu Kurikulum S).
Na jedné škole chce inspektor, aby v ŠVP rozpracovali podrobněji průřezová témata. Něco jako tematické okruhy v základním vzdělávání. V příslušném RVP pro SŠ, ale nemůžu najít, kde jsou průřezová témata dál specifikována. Můžete mi poradit?
Kontakt
Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
konzultace@npi.cz
+420 775 148 798