21.1.2013        |        83 

Mám dotaz týkající se podmínek vzdělávání v MŠ, které jsou součástí ŠVP. Na semináři k RVP PV mi bylo sděleno, že podmínky vzdělávání již nejsou povinnou součástí ŠVP a dokonce se doporučuje je neuvádět, jelikož je jedná o část, která se může každým rokem měnit,a je vhodnější je uvádět do ročního plánu školy. Druhý dotaz se týká konkretizovaných výstupů pro předškolní vzdělávání, které vstoupily v platnost 1.9.2012. Mají se tyto konkretizované výstupy nějak rozpracovat do ŠVP?

Podmínky vzdělávání jsou stanoveny v zásadách pro zpracování ŠVP (viz 10. kapitola RVP PV), proto je nelze v ŠVP pominout. Navíc musí být popsány ze všech oblastí uvedených v 7. kapitole RVP PV (věcné, životosprávné …). Změny podmínek lze v ŠVP zachytit v podobě aktualizace.
V informacích, které MŠMT ohledně konkretizovaných očekávaných výstupů (KOV) zveřejnilo (http://www.msmt.cz/file/21827), není povinnost KOV zapracovávat do ŠVP explicitně vyjádřená. Z úvodu tohoto materiálu vybíráme: „S pomocí konkrétních očekávaných výstupů stanoví pedagogové v rámci integrovaných bloků cílenou vzdělávací nabídku, která je pro naplňování očekávaných výstupů smysluplná a účelná“.

Nenašli jste, co jste hledali?

Stačí vyplnit formulář pro odeslání dotazu.

Pošlete nám dotaz

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798