Struktura ŠVP, která je vymezena v RVP ZV, požaduje rozpracování očekávaných výstupů a učiva do ročníků, případně do delších časových úseků.
Pokud do ŠVP uvedete výstupy a učivo na úrovni 3., 5. a 9. ročníku, nejde o jejich rozpracování. Výstupy jsou takto vymezeny už v rámcovém vzdělávacím programu. Učivo je pouze doporučené a je formulováno souhrnně vždy pro 1. a 2. stupeň ZŠ. Takové „rozpracování“ učebních osnov není funkční.
Smyslem tohoto požadavku je, aby si učitelé naplánovali postupné kroky (dílčí výstupy), aby si vymezili postupnou cestu, jak se budou se žáky blížit k naplnění očekávaných výstupů na konci 1. a 2. stupně, a vymezili učivo, které k tomu použijí. Stejně jako nebudou žáci v každém ročníku využívat veškeré učivo daného vzdělávacího oboru (budete z něj vybírat), nebudou žáci nižších ročníků ani schopni dosahovat výstupů na úrovni koncových ročníků 1. a 2. stupně a je třeba specifikovat v kratších časových úsecích, čeho s nimi budete dosahovat vzhledem k jejich věku.
Výjimku jistě budou tvořit předměty, které vyučujete jen jeden rok, případně dva roky (i když i zde by bylo vhodné členit alespoň učivo do ročníků). Pokud jsou však předměty vyučovány 3 a více let, je vhodné formulovat dílčí výstupy a vymezovat učivo buď po ročnících, nebo v jiných logických časových úsecích (1. a 3. ročník; 7. ročník a 9. ročník apod.).