Je nutné v ŠVP výstupy a učivo v učebních osnovách vyučovacích předmětů dělit po ročnících? Chtěli bychom v některých předmětech (především výchovách, ale také např. v cizím jazyce) pouze specifikovat, jaké výstupy a učivo má žák zvládnout v jednotlivých obdobích, a rozvržení do ročníků upřesňovat na metodických sdruženích a předmětových komisích v tematických plánech pro školní rok, abychom mohli případně učivo přesunout mezi ročníky a přizpůsobit se tak konkrétním potřebám a schopnostem žáků.

ŠVP je jediný závazný dokument pro výuku na škole. Vymezení očekávaných výstupů a učiva v ŠVP je určující (závazné) nejen pro školu, ale je jako podklad pro ČŠI, která tak může sledovat, jak je cesta k dosažení očekávaných výstupů (na úrovni 5. a 9. ročníku) naplánována a pomocí jakého učiva daných výstupů postupně dosahujete. Obecně by mělo být z ŠVP jasné, co a kdy se bude vyučovat.

Doporučujeme zvolit jiný postup. V ŠVP rozpracovat výstupy a učivo do ročníků (krátkých období – 2 roky) v základní podobě, která bude představovat nejnutnější a logicky uspořádaný obsah k naplnění očekávaných výstupů. V charakteristice ŠVP nebo v charakteristikách jednotlivých vyučovacích předmětů (kde je to aktuální) pak doporučujeme vložit poznámky, které by Vám umožňovaly podle vyspělosti jednotlivých žáků (skupin, tříd) rozšiřovat učivo a dále konkretizovat (doplňovat) dílčí výstupy.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798