Vyhláška 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky stanovuje v §5:
„…
(3) V souladu se školním vzdělávacím programem lze na výuku některých předmětů dělit třídy na skupiny, vytvářet skupiny žáků ze stejných nebo různých ročníků nebo spojovat třídy.
(4) Počet skupin a počet žáků ve skupině se určí zejména podle prostorových, personálních a finančních podmínek školy, podle charakteru činnosti žáků, v souladu s požadavky na jejich bezpečnost a ochranu zdraví a s ohledem na didaktickou a metodickou náročnost předmětu.
(5) Nejvyšší počet žáků ve skupině je 30. Při výuce cizích jazyků je nejvyšší počet žáků ve skupině 24.“
Počet žáků ve skupině při výuce technických prací je tedy na posouzení ředitele školy. Obecně lze říci, že bývá vzhledem k podmínkám ve školní dílně a didaktické a metodické náročnosti předmětu výrazně nižší než je limit stanovený touto vyhláškou.