Dobrý den, jsme základní školou (spádovou). Na počátku roku 2010 jsme byli upozorněni, že od září k nám nastoupí na 2. stupeň dívenka s LMP. Doposud nevíme její přesnou diagnózu, schůzku s SPC máme domluvenu až na květen (z důvodu jejich časového vytížení…). Zajímalo by nás, jakým způsobem máme zpracovat ŠVP. 1. Musíme zpracovat nově celý ŠVP se všemi náležitostmi dle přílohy pro žáky s LMP? 2. Jaké jsou zde povinnosti SPC vůči nám? 3. Tento ŠVP bude přílohou našeho stávajícího? Děkuji za odpověď, Mgr.Radka Otipková

Vážená paní kolegyně,
v případě vzdělávání žákyně s LMP formou individuální integrace je třeba vypracovat, v součinnosti s SPC a na základě jejich doporučení, individuální vzdělávací plán. Podle stupně postižení bude vzdělávací obsah pro žákyni upraven a bude vycházet z Přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Žádný předmět nemůže být vynechán.Předměty s převažujícím výchovným obsahem může žákyně absolvovat společně s kmenovou třídou.
Ve vašem ŠVP musíte mít zpracovánu kapitolu „Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami“ a tam popíšete zajištění podmínek pro vzdělávání těchto žáků.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798