Existuje nějaké doporučení jak známkovat matematiku? Při známkování příkladu o více početních operacích při chybném výsledku se hodnotí za 5 nebo se zohlední některé správně vyřešené operace a hodnocení může být i lepší známkou? Je také možné zohlednit postup řešení příkladu i když je chyba v některém výpočtu?
Obecně platí, že klasifikace je plně v kompetenci učitele. V matematice je však potřeba zohlednit v klasifikaci i správný postup řešení a chybám dávat různou váhu. Jestliže je úloha obsáhlejší a žák hned v začátku sečte dva zlomky špatně a s chybným výsledkem dál správně úlohu řeší, nelze jen na základě celkového chybného výpočtu dát žákovi nedostatečnou. Jiná situace nastane, jestliže se žák učí sčítat zlomky a úloha ověřuje pouze tuto dovednost. Klasifikace by v každém případě měla sloužit k motivaci žáka.