Pokud sestavujeme učební plán pro třídy s rozšířenou výukou jazyka od 3.ročníku v rámci samostatného ŠVP, je potřeba „vymyslet“ k tomu 1. a 2. ročník tak,aby souhlasily hodiny za celý 1. stupeň, i když v ŠVP tyto ročníky nemáme?

Obecně se doporučuje, aby při stanovení časových dotací v učebním plánu v případě ročníků daného stupně vzdělávání, které škola nerealizuje, byla zohledněna maximální týdenní hodinová dotace pro tyto nerealizované ročníky (pro 1. i 2. ročník 22 hodin týdně). Tím bude zaručeno, že žáci přicházející z jiných škol nepřekročí celkovou povinnou dotaci na daném stupni – tedy 118 hodin na 1. stupni ZŠ). Pokud však máte kromě ŠVP zaměřeného na výuku jazyků od 3. ročníku také ŠVP, podle kterého se žáci vzdělávají již od ročníku prvního (a ve třetí třídě následně probíhá jejich rozřazení), je rovněž možné v poznámce k učebnímu plánu ŠVP zaměřeného na výuku jazyků uvést, že pro nerealizovaný 1. a 2. ročník byla započítána týdenní hodinová dotace z tohoto ŠVP.

Nastavení povinné časové dotace v RVP ZV je bohužel vázáno na žáka, což se ukazuje jako problematické (např. při přechodu žáka na jinou školu). Tento problém bude řešen v rámci plánovaných revizí kurikula.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798