Teoretická východiska reformy se vytvářela v diskusích nad pracemi E. Walterové (zejména: Kurikulum: Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě; Vzdělávání v zemích Evropské unie; Tvorba a realizace kurikula v evropské dimenzi, 1998), materiály Střediska vzdělávací politiky při PedF UK (zejména sborník Reformy školství ve střední a východní Evropě), materiály ze sympozií OECD, Rady Evropy, Phare konaných v ČR i v zahraničí a dokumenty a doporučeními Evropské komise (zejména doporučeními týkajícími se vzdělávacích priorit pro 21. století a klíčových kompetencí). Základními „vládními“ dokumenty byla Koncepce vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v České republice (MŠMT, 1999) a Národní program rozvoje vzdělávání v České republice – Bílá kniha (MŠMT, projednáno vládou 2001).
Jaká jsou vlastně teoretická východiska reformy?
Kontakt
Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
konzultace@npi.cz
+420 775 148 798