27.4.2010        |        107 

Dobrý den, dostal se mi do rukou letáček KURIKULUM G, profil projektu, využívám tedy e-mailové poradny. Máme u nás na gymnáziu následující problém. Vyučující naukových předmětů mají pocit, že RVP G je co do obsahu učiva stejně obsáhlý jako dřívější osnovy. Jedná se především o vyučující biologie. Chci se jen ujistit, zda je nutné probírat všechno učivo tak, jak tomu bylo dříve nebo zda je na zvážení vyučujících, na kterém učivu budou naplňovat jednotlivé výstupy. Uvedu příklad: Biologie bakterií Učivo – Stavba a funkce bakterií. Mám zato, že je na vyučujících, do jakých podrobností budou se studenty probírat stavbu bakterií a kolik druhů bakterií budou zmiňovat. Jde mi o uklidnění obav u vyučujících, kteří mají pocit, že nemohou danou látku stihnout se studenty probrat.

RVP G neurčuje hodinovou dotaci jednotlivým oborům oblasti Člověk a příroda ani podrobnosti v rámci obsahu učiva. Stanovuje závazné očekávané výstupy a učivo. Rozsah učiva pro jednotlivé vyučovací předměty, které v rámci učebního plánu v ŠVP vzniknou, stanovuje škola v učebních osnovách jednotlivých předmětů. Tato konkretizace uvedená v ŠVP je pro školu závazná.
Škola může k odlišení různé úrovně žáků (ti co budou z předmětu maturovat a ostatní žáci) využít vnitřní diferenciaci ve výuce zadáváním různě náročných úkolů nebo volitelné předměty. V nich si žáci s hlubším zájmem o konkrétní obor mohou základní vědomosti, dovednosti a návyky rozšířit a uplatnit je např. při přijímacích zkouškách na vysokou školu.

Nenašli jste, co jste hledali?

Stačí vyplnit formulář pro odeslání dotazu.

Pošlete nám dotaz

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798