Je možné při výuce cizího jazyka spojit výuku dvou skupin žáků, přičemž každá skupina je z jiného ročníku? Jde konkrétně o situaci, kdy by mělo dojít ke spojení celé třídy žáků 8. ročníku (15 dětí; cizí jazyk by se vyučovali jako začátečníci – 2. cizí jazyk) a skupiny žáků 9. třídy (7 dětí; cizí jazyk by se vyučovali jako pokročilí – 1. cizí jazyk).

Organizačně je možné i toto řešení, legislativně takovému postupu nic nebrání, ale obsahuje řadu úskalí.

Je velmi neobvyklé spojit žáky 9. ročníku navštěvující výuku 1. cizího jazyka již několik let se začátečníky (8. ročník, 2. cizí jazyk). Jedná se vlastně o dva různé předměty vyučované současně, přičemž se nejedná o integraci. Pro pedagoga bude vedení výuky v takové skupině didakticky velmi náročné, je nutné počítat s diferenciací výuky. Vysoká rizika jsou zde i pro žáky. Z pedagogického hlediska se toto řešení jeví jako nevhodné.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798