Pokud se týká úpravy ŠVP, lze ji provést formou dodatku k ŠVP, který schvaluje ředitel/-lka školy. Pokud je vyučovací předmět zařazen v celém ročníku, nebo v několika ročnících, je obvyklé, že má jeden název (i když může mít různou hodinovou dotaci v jednotlivých pololetích nebo ročnících); i názvy předmětů odlišené číslicí lze chápat jako dva samostatné předměty, přestože na sebe obsahově navazují. Návaznost učiva je vyjádřena v učební osnově, kterou budete patrně muset také upravit. V učební osnově je vhodné popsat také způsob hodnocení žáka v daném předmětu, kritéria hodnocení, požadavky na práce žáka, které budou zahrnuty do hodnocení apod., a to v návaznosti na školní klasifikační řád a popis hodnocení žáků uvedený v ŠVP.
Jako zdroj dalších informací doporučujeme publikace Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU a Modulární projektování školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání – ke stažení na www.nuov.cz/kurikulum; www.nuv.cz/projekty/kurikulums, http://www.nuv.cz/t/rvp-os. V tištěné podobě je lze získat v NÚV.
Dobrý den,
právní předpisy stanoví, že pokud je předmět vyučován pouze v 1. pololetí musí být žák z takového předmětu hodnocen, aby mohl úspěšně ukončit ročník. Bohužel je v současné době situace taková, že spousta žáků 1. pololetí vypouští (nevadí jim 5 nebo neklasifikace). Uvažujeme v rámci přepracování ŠVP o zavedení následujícího systému. Odborné předměty by byly rozděleny do dvou pololetí. Bylo by to tak rozděleno v ŠVP, každý předmět by měl svůj tematický plán. Tomu by odpovídal jiný rozvrh hodin ve druhém pololetí (názvy předmětů).
Mohli bychom názvy předmětů odlišit např. pouze takto: v 1. pololetí Operační systémy I., ve druhém pololetí Operační systém II.? Je zřejmé, že by předmět OS II. navazoval na předmět OS I.
Děkuji ze odpověď.
S pozdravem
Lukáš Hons
Kontakt
Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
konzultace@npi.cz
+420 775 148 798