Jakým způsobem lze do prvního stupně zařadit učivo, které podle výstupů patří do druhého stupně (např. do Matematiky 5. ročník zařadit Zlomky a Desetinná čísla)? Učivo závazné není, ale tady jdeme přes rámec výstupů. Přitom děti učivo bez problémů chápou a jeho zařazení na prvním stupni je nutné- kvůli hodinám, měření apod.

Učivo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) je doporučené, naplnění očekávaných výstupů z RVP ZV je pro školy závazné. Pokud škola zařadí do svého ŠVP očekávané výstupy, které nejsou povinné pro daný stupeň základního vzdělávání (ve vašem případě výstupy definované pro 3. období základního vzdělávání), nic jí v tom nebrání, avšak musí být zaručeno, že všechny očekávané výstupy z RVP ZV pro příslušný stupeň vzdělávání (ve vašem případě pro 1. a 2. období základního vzdělávání) budou naplněny.

Doporučujeme vám zdůvodnit vaše rozhodnutí zařadit výstupy nad rámec příslušného stupně vzdělávání v Charakteristice vyučovacího předmětu Matematika ve školním vzdělávacím programu vaší školy.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798