5.1.2011        |        102 

Vážení, dovoluji si vás touto cestou požádat o poskytnutí informace pro studijní účely v rámci mé bakalářské práce. Prosím vás tedy o sdělení, jak jsou v současnosti vnímány školní výlety a zájezdy pedagogy, dětmi i jejich rodiči, v čem vidíte kladné a záporné stránky, jaké jsou současné trendy…. Předem vám velice děkuji za jakékoliv sdělení ohledně školních výletů a zájezdů. S úctou Martina Benešová

Šetření, které by bylo zaměřeno na vnímání školních výletů a zájezdů pedagogy, žáky a jejich rodiči nebylo ve VÚP prováděno.

Obecně lze říci, že výlety a zájezdy mají ve vzdělávání i v životě školy svůj význam a jsou nedílnou součástí práce se žáky i v nové koncepci vzdělávání.

Zmíněné formy jsou v podstatě zaměřené na vzdělávání, nebo na rekreaci a motivaci žáků. V prvém případě jsou dané formy organickou součástí výuky a přispívají především k přímému poznávání prostředí (příroda, kulturní památky, muzea, cizí země, lidé, jazyk atd.), o němž se ve výuce hovoří a které je spojeno s daným tématem. Více také tyto formy dovolují různé aplikace poznatků a dovedností, které jsou ve škole nereálné. Výlety a zájezdy je třeba v těchto případech po obsahové stránce pečlivě naplánovat a připravit, aby byl čas věnovaný těmto formám plně využit.
V případě výletů a zájezdů s převažující rekreační složkou jsou se častěji realizují i ve volném čase žáků mimo dny výuky.

Klady: změna prostředí výuky, výuka v reálných podmínkách souvisejících s tématem, koncentrace času a různých forem výuky
Obtíže: časově náročnější příprava výuky v prostředí mimo školu, nutnost zvýšených finančních nákladů (pokud není realizováno v rámci konkrétních projektů za finanční spoluúčasti partnerů), zohlednění dalších aspektů souvisejících s organizací, přepravou, stravováním, bezpečností a zdravím žáků.

Nenašli jste, co jste hledali?

Stačí vyplnit formulář pro odeslání dotazu.

Pošlete nám dotaz

Kontakt

Veronika Sováková

Garant Konzultačního centra

   +420 775 148 798