Pracujeme na rozšířeném vzdělávání žáků základní školy v oblastti přírodopisu. Po důkladném průzkumu jsme zjistili, že se žáci téměř neučí o ekologii což je vzhledem k dnešním problémům – Globální oteplování, plastové znečištění, úbytek vody apod. velký problém. Chtěli bychom vzdělání žáků v této oblasti rozšířit ideálně přímo v rámci studia přírodopisu, případně alespoň za pomocí workshopů pro učitele. Náš dotaz tedy zní, co je potřeba proto, aby mohl náš studijní program v oblasti ekologie začít fungovat v rámci legislativy.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále RVP) tuto problematiku zahrnuje jak v rámci průřezového tématu Environmentální výchova, tak i ve vzdělávacím oboru Přírodopis (tematický celek Základy ekologie). RVP však v tomto dává autonomii a odpovědnost učitelům v tom, co, kdy a jak učí. Obecně je v našem vzdělávání kladena největší zodpovědnost za kvalitu výuky na školách právě na učitele a ředitele škol.

V tomto ohledu se jeví jako vhodnější zaměřit působení právě na DVPP učitelů, kteří téma mohou více ve výuce zohledňovat. Pokud se rozhodnete pro zaměření workshopů na učitele, doporučujeme Vám podat si žádost o akreditaci DVPP na MŠMT – více na http://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/akreditace-v-systemu-dvpp.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798