Chtěla bych se zeptat na výstupy a učivo, které byly doposud součástí vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie, kupř. výstupy ICT-9-2-01 (ovládá práci s textovými a grafickými editory i tabulkovými editory a využívá vhodných aplikací) a ICT-9-2-02 (uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem a obrazem). Chápu to správně, že nyní bychom se těmito věcmi neměli zabývat v nově koncipované oblasti Informatika? A měli bychom se jim tedy věnovat v zájmu rozvoje digitálních kompetencí jinde, např. textovému editoru v Českém jazyce a literatuře? (Nebo např. v nějakém novém předmětu zaměřeném na uživatelské dovednosti?)

Cíle, které byly doposud součástí vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie, se z části promítly mezi klíčové kompetence jako kompetence digitální. V RVP ZV se doslova uvádí: „Klíčové kompetence nestojí vedle sebe izolovaně, různými způsoby se prolínají, jsou
multifunkční, mají nadpředmětovou podobu a lze je získat vždy jen jako výsledek celkového procesu vzdělávání. Proto k jejich utváření a rozvíjení musí směřovat a přispívat veškerý vzdělávací obsah i aktivity a činnosti, které ve škole probíhají.“ Škola si tedy sama určí, jestli bude digitální kompetenci rozvíjet napříč všemi předměty nebo na základě materiálního vybavení a personálního obsazení vybere jeden či několik předmětů, v nichž budou digitální technologie prostředkem k dosažení cílů daného předmětu. Učivo, které ve svém dotazu uvádíte, tedy v novém RVP již není uvedeno.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798