Od sedmého ročníku nabízíme žákům jako volitelné předměty německý a ruský jazyk. Od září jsme přijali několik žáků do 8. a 9. ročníku ze zrušené základní školy. Ani jeden žák druhý cizí jazyk neměl. Jak vyučovat a hodnotit tyto žáky, kteří mají roční popř. dvouletý skluz a nemají odpovídající znalosti? Je možné tyto žáky za 1. pololetí nehodnotit? Jiný volitelný předmět nenabízíme.

Vámi popsanou situaci lze řešit např. tak, že se škola dohodne se zákonnými zástupci nově přijatého žáka na způsobu doplnění nezbytného vzdělávacího obsahu formou individuálního doučování a dočasné úpravy vzdělávacích cílů tak, aby bylo zajištěno dosažení požadované úrovně vzdělání po ukončení 9. ročníku ZŠ (tedy naplnění očekávaných výstupů Dalšího cizího jazyka pro 2. stupeň ZŠ z RVP ZV). Žák pak bude v pololetí hodnocen za dosažení takto upravených cílů. Další možností je úprava školního vzdělávacího programu a rozšíření nabídky volitelných předmětů, neboť volitelné předměty můžete nabízet žákům napříč ročníky (což by ve vašem případě možná řešilo problém s přestupem žáků z různých ročníků).

Pokud škola jako volitelný předmět nabízí pouze výuku cizích jazyků, měla by mít předem připravenou strategii, jak bude postupovat v případě nově přijatých žáků (tedy žáků, kteří změní školu v důsledku zrušení školy, stěhování apod.). Z tohoto důvodu je vhodné zařadit do vzdělávací nabídky i takové volitelné předměty, do kterých se žáci mohou začlenit bez větších problémů (např. předměty obsahově rozvíjející vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, Člověk a zdraví, Umění a kultura).

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798