Máme ve školce tříletou holčičku s Downovým syndromem. Kolik hodin denně může být v běžné MŠ?

Podmínkami vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami se zabývají zejména zákon č. 561/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů (§ 16 až 19, § 34 odst. 6), vyhláška č. 73/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů, dále vyhláška č. 14/2005 Sb., ve znění pozdějších přepisů (§ 1a odst. 5 a 7).
Z těchto právních předpisů vyplývá, že ředitel/ka MŠ má při přijímání dítěte vycházet z doporučení poradenského zařízení (PPP, SPC) a následně písemně dohodnout se zákonným zástupcem dítěte docházku dítěte do mateřské školy a vytvořit podmínky odpovídající individuálním vzdělávacím potřebám dítěte vedoucí k jeho všestrannému rozvoji.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798