Mám dotaz na oblast RVP Člověk a svět práce. Máme zájem v 6. ročníku rozdělit výuku žáků na chlapce a dívky. Kluci by se však měli věnovat jinému tématickému okruhu (práce s technickými materiály) než dívky (provoz a údržba domácnosti)mimo to by měli jedno společné téma (pěstitelské práce a chovatelství). V osmém a deváté ročníku by pak pokračovali společně (svět práce a pěstitelství a chovatelství). Je tento model možný? Můžeme takhle třídu rozdělit?

Tento model nedoporučujeme realizovat, protože by mohl být chápán jako diskriminační jak vůči chlapcům, tak vůči dívkám. „…Vzdělávání je založeno na zásadách
a) rovného přístupu každého státního občana České republiky nebo jiného členského státu Evropské unie ke vzdělávání bez jakékoli diskriminace z důvodu rasy, barvy pleti, pohlaví, jazyka, víry a náboženství, národnosti, etnického nebo sociálního původu, majetku, rodu a zdravotního stavu nebo jiného postavení občana,…“, úryvek z §2 Školského zákona. „…Vzdělávací obsah je realizován na 1. i 2. stupni vzdělávání a je určen všem žákům (tedy chlapcům i dívkám bez rozdílu)…“, úryvek z charakteristiky vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání.
Můžete oddělit výuku chlapců a dívek, ale měli by se věnovat stejnému tematickému okruhu. Případně můžete vytvořit dvě skupiny – jedna se bude věnovat TO Práce s technickými materiály a druhá TO Provoz a údržba domácnosti. Rozdělení žáků do těchto dvou skupin by ale mělo proběhnout na základě jejich zájmu – volby, nikoli na základě příslušnosti k určitému pohlaví.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798