Naši základní školu nyní již druhým rokem navštěvuje chlapec (nyní ukončil 2. ročník), u kterého teprve nyní bylo prokázáno lehké mentální postižení.Od září bude mít asistenta, který je již schválený. Musíme mít kvůli jednomu žákovi ještě jeden ŠVP, který bude zpracovaný podle přílohy RVP ZV? Nebo to stačí jako forma přílohy k našemu stávajícímu ŠVP? Co s časovými dotacemi, protože ty se odlišují?

Pokud je žákovi diagnostikováno LMP, je vzděláván podle IVP, který vychází z RVP ZV (očekáváné výstupy jsou upraveny podle možností a schopností žáka a doporučení poradenského zařízení) nebo může být žák převeden do vzdělávání podle RVP ZV-LMP (potom IVP vychází z tohoto materiálu).
V případě individuální integrace škola nemusí mít zpracovaný ŠVP podle RVP ZV-LMP. Stačí, když ve svém ŠVP popíše podmínky, které zajišťuje pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud jde o časové dotace, je věcí organizace školy, jakým způsobem se s tím vyrovná.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798