Dobrý den, zabývám se revizí našeho ŠVP. Velmi ráda bych konzultovala otázku zařazení dramatické výchovy do Umění a kultury na 2. stupni základní školy. Pracuji v Inspis (a ráda a spokojeně), ale zapojení dramatické výchovy mi nejde. Jsem schopná zapojit dramatickou výchovu a integrovat do českého jazyka, ale nejsem jí schopna zapsat, jako samostatný předmět do Umění a kultury. Vypadá to, že hlediska Inspis je Umění a kultura pouze hudební a výtvarná výchova. Již jednou nám pomohli v Inspis, že integrovali dramatickou výchovu do hudební výchovy (technicky), ale obsahově je to pochopitelně nesmysl. Naše škola učí dramatickou výchovu od 1. do 9. třídy a propojuje jí z různými aktivitami. Je to velmi užitečná umělecká schopnost. Nezanedbáváme, ani ostatní směry umění. Mohu požádat o pomoc a radu.
Jako samostatný předmět lze Dramatickou výchovu bez problémů vytvořit. Doplňující vzdělávací obory nejsou zařazeny k žádné z vzdělávacích oblastí v RVP, jejich hodinová dotace je čerpána z disponibilní časové dotace, což program InspIS ŠVP primárně nabízí. Je to skutečně tak, že z pohledu RVP ZV je vzdělávací oblast Umění a kultura tvořena dvěma vzdělávacími obory Hudební výchova a Výtvarná výchova. K nim se váže minimální časová dotace uvedená v rámcovém učebním plánu. Dramatická výchova z nich čerpat hodiny nemůže. Doporučený postup lze tedy shrnout do těchto kroků: 1. založit nový předmět Dramatická výchova 2. z disponibilní časové dotace přidělit počty hodin do jednotlivých ročníků 3. přes tlačítko „upravit vzdělávací oblasti a obory“ zatrhnout doplňující vzdělávací obor „dramatická výchova“ 4. standardním způsobem vytvořit charakteristiku vyučovacího předmětu a osnovy jednotlivých ročníků