Co znamená pojem “minimální časová dotace 6 hodin” pro výuku Dalšího cizího jazyka?
Minimální časová dotace 6 hodin pro výuku Dalšího cizího jazyka (DCJ) je součet hodin výuky DCJ, které žák ve všech ročnících, ve kterých je DCJ vyučován, týdně absolvuje.
Základní varianta využití šesti hodin určených pro DCJ, jež se na školách praktikuje a která je vhodná i z hlediska didaktiky cizího jazyka, je 2 hodiny týdně pro žáka 7. ročníku, 2 hodiny týdně pro žáka 8. ročníku a 2 hodiny týdně pro žáka 9. ročníku, nebo jakákoli další varianta založená na posílení výuky DCJ z disponibilních hodin. Možné, ale didakticky méně vhodné, je i jiné členění (např. 1 hodina DCJ týdně v 7. ročníku, 2 hodiny DCJ týdně v 8. ročníku, 3 hodiny DCJ týdně v 9. ročníku).