Můžeme za předpokladu, že neopomeneme splnit žádné výstupy svého stávajícího ŠVP, v rámci experimentálního ověřování smysluplnosti výsledků učení, které dle stávajícího ŠVP sice nenaplňujeme, ale jejichž zařazení do nového ŠVP zpracovaného na základě revidovaného RVP zvažujeme nebo plánujeme, některých z těchto výstupů cíleně a plánovitě dosahovat i s žáky vzdělávaných dle aktuálního ŠVP (v předmětech, jež svým zaměřením mají k daným výstupům blízko), a jako takové pak dané výstupy vykazovat v třídní knize? Nejsme škola formálně zapojená do pilotního ověřování.
Ano, takový postup je možný a žádoucí. Revidovaný RVP počítá s tím, že školy si některé části ŠVP budou ověřovat.
Např.:
Dodatky k ŠVP
- jakákoli část (úprava) ŠVP, která je přechodná nebo dočasná; pasáž, kterou škola ověřuje a chce ji zařadit do ŠVP později; drobné úpravy, kvůli nimž škola nechce hned upravovat ŠVP, atd.
Obecně:
- Škola vytváří ŠVP flexibilně vzhledem ke zvolenému modelu, podmínkám školy, potřebám žáků, zkušenostem z výuky, místním a regionálním vzdělávacím příležitostem atd.