Klíčové v tomto případě je, jak je uveden projekt v ŠVP. Jedná se o povinný předmět realizovaný formou projektu? Jedná se o volitelný předmět realizovaný formou projektu?
Od školního roku 2013/2014 je finanční gramotnost povinnou součástí základního vzdělávání na 1. i 2. stupni ZŠ. Finanční gramotnost může být integrována do stávajících předmětů, nebo je možné vytvořit nový předmět zaměřený přímo na finanční gramotnost. V obou případech musí jít ale o povinný předmět, který je uveden v ŠVP v učebním plánu, který má své učební osnovy a který je také uveden na vysvědčení. Realizace formou projektu je samozřejmě možná.
Pokud vyučujete finanční gramotnost nyní v 8. ročníku formou projektu, je možné si “postavit” finanční gramotnost jako povinný vyučovací předmět pro 8. ročník. Žáci, kteří budou ve školním roce 2013/2014 v 8. a nižším ročníku, tímto předmětem pak projdou. Nutné je ale také promyslet, jak zajistit povinnou výuku finanční gramotnosti žákům, kteří budou ve školním roce 2013/2014 v 9. ročníku. Pokud všichni absolvovali projektové dny v 8. ročníku, tak mají povinnost finančního vzdělávání splněnou. Pokud někteří projektové dny v 8. ročníku neabsolvovali, je nutné uvažovat o tom, jak jim výuku finanční gramotnosti zajistit.
Stručně lze shrnout, že finanční gramotnost se stává povinnou součástí výuky na ZŠ a že je zavedena plošně k 1. 9. 2013. Není zde tedy žádná “náběhová fáze”, tzn. že každý absolvent ZŠ po 1. 9. 2013 musí být seznámen s finanční gramotností v rozsahu daném upraveným RVP ZV.