Jak správně postupovat při hodnocení ve výtvarné výchově? Vedením školy nám bylo řečeno, že musíme striktně dodržovat pravidelné známkování a vkládat je pravidelně do systému Bakalář. Hodnocení ve výtvarné výchově je natolik specifické, že je problematické termíny jako tvořivost, rozvoj fantazie, uplatnění prožitků, pojmenování vizuálně obrazných vyjádření atd. převádět pravidelně do stupnice hodnotové škály 1-5. Vždy jsme postupovaly způsobem ústního hodnocení,v pololetí zakončeného souhrnnou známkou.

Školský zákon (§ 51 pro základní vzdělávání, § 69 pro střední vzdělávání) stanovuje hodnocení výsledků vzdělávání žáků vzhledem ke konci každého pololetí. Hodnocení výsledků vzdělávání žáka je na vysvědčení vyjádřeno klasifikací nebo slovně nebo kombinací obou způsobů. O způsobu hodnocení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské rady. Jakým způsobem bude žák hodnocen průběžně během pololetí, je plně v kompetenci ředitele školy. Škola musí ve svém školním vzdělávacím programu vymezit, jakým způsobem budou žáci hodnoceni a tento způsob musí být podložen kritérii hodnocení. Takto stanovené hodnocení je závazné pro všechny. Jestliže učitelé výtvarné výchovy nesouhlasí s takto nastaveným hodnocením, mohou požádat ředitele školy o změnu.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798