Od 1. září 2017 nastoupí na naše gymnázium studentka se zrakovým postižením, stupeň podpory č.4. Škola v součinnosti se SPC zpracuje IVP a náš dotaz se týká úpravy obsahu vzdělávání. Kdo stanoví rozsah učiva, resp. definuje úlevy (geometrie, laboratorní práce atp.)? Existuje metodický pokyn pro minimální výstupy vzdělání v jednotlivých předmětech, zejména matematiky, ze které bude konat povinnou maturitní zkoušku?

Podpůrné opatření spočívající v úpravě obsahu a výstupů vzdělávání realizuje škola vždy na základě doporučení školského poradenského zařízení. Školské poradenské pracoviště po komunikaci se školou stanovuje rozsah úprav obsahu vzdělávání. Teprve na základě tohoto doporučení zpracovává žákovi individuální vzdělávací plán.

V případě maturitní zkoušky je možné na základě doporučení školského poradenského zařízení přizpůsobit podmínky pro konání maturitní zkoušky. Uzpůsobení podmínek konání maturitní zkoušky však nezahrnuje možnost snížit nároky na znalosti žáka.

Uzpůsobené podmínky pro konání MZ zahrnují:
Úpravy prostředí
Navýšení časového limitu
Úpravy zkušební dokumentace
Alternativní způsob zápisu odpovědí při písemných zkouškách
Použití kompenzačních pomůcek
Asistenci

Více informací: http://www.novamaturita.cz/uzpusobeni-podminek-1404034012.html

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798