Jde o dva propojené, ale v podstatě nezávislé kroky tvorby ŠVP, které mají svá jasná pravidla.
V ŠVP lze obsahy vzdělávacích oborů integrovat, jak uvádí kapitola 5 RVP ZV:
“Z jednoho vzdělávacího oboru může být vytvořen jeden vyučovací předmět nebo více vyučovacích předmětů, případně může vyučovací předmět vzniknout integrací vzdělávacího obsahu více vzdělávacích oborů (integrovaný vyučovací předmět). RVP ZV umožňuje propojení (integraci) vzdělávacího obsahu na úrovni témat, tematických okruhů, případně vzdělávacích oborů.“
Zároveň je ale nutné dodržet minimální časovou dotaci, která umožňuje žákům dosahovat vymezených očekávaných výstupů – jak je uvedeno v kapitole 7.1 RVP ZV:
„Minimální časová dotace pro jednotlivé vzdělávací oblasti (vzdělávací obory) je závazná.“
Z uvedeného jasně vyplývá, že můžete obsah vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví integrovat do oboru Výchova k občanství, ale i s dvouhodinovou minimální časovou dotací. Jinak řečeno, nemůžete přesunout jen obsah vzdělávacího oboru a časovou dotaci určenou na osvojování tohoto obsahu využít v jiném vyučovacím předmětu.