Formu dvouhodinových bloků je možné a obvykle i vhodné využívat pro laboratorní výuku (ale na většině základních škol se tak děje jen několikrát do roka – z tohoto důvodu je vhodnější hodinu chemie zařadit jako okrajovou, event. vzájemně se dohodnout o výměnách hodin s jiným vyučujícím). Z hlediska efektivity vyučovacího procesu pokládáme za vhodnější zařazení výuky chemie do dvou dní v týdnu. Žáci během 45 minutové výuky lépe udrží pozornost, častěji se věnují průběžné připravě na hodiny (z menšího rozsahu učiva); při opakovaných absencích v určitém dni neztrácejí výrazněji kontakt s výukou. Rovněž z pohledu pedagoga se tato forma realizace jeví jako vhodnější (menší výukové celky, častější opakování učiva, možnost zařazování většího množství pokusů atd.).
Pro úplnost dodáváme, že rozhodnutí o formě výuky a jejím zařazení do rozvrhu je plně v kompetenci školy. Vedení školy vám jistě rádo objasní, proč tuto formu výuky zvolilo.
Zajímalo by mě, zda je možné a vhodné, dát do rozvrhu 8. a 9. třídě dvouhodinovky chemie, když jsou jen 2 hodiny týdně. Myslím, že to není vhodné.
Kontakt
Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
konzultace@npi.cz
+420 775 148 798