Ráda bych se zeptala, zda je správný postup realizace praktických činností dle RVP oboru Ošetřovatel, když 35 hodin budeme realizovat formou 23 hodin na pracovišti (nemocnice, domovy pro seniory) a 12 hodin výukou ve škole v odborné učebně (vybavena polohovacími lůžky, figurínami apod.) – kdy žáci jsou děleni na skupiny a budou si zkoušet praktické činnosti, ale tato výuka bude proložena i teoretickou částí – výklad učiva k ošetřovatelské péči. Nebo všechny tyto hodiny musí být realizovány na pracovištích mimo škole?

Praktické vyučování ve zdravotnických oborech lze realizovat také na pracovištích škol nebo školských zařízení určených pro praktickou výuku, v tzv. školních laboratořích.
Je ovšem třeba zvažovat poměr praktického vyučování ve školních laboratořích a ve zdravotnických a jiných zařízeních tak, aby žáci získali všechny požadované ošetřovatelské dovednosti a znalosti vymezené legislativou a RVP. Tzn. že odborný výcvik by měl probíhat zejména na odděleních interním, chirurgickém, péče o děti a pediatrie, v geriatrii, paliativní péči a v integrované sociálně zaměřené ošetřovatelské péči (tj.v zařízeních sociálních služeb poskytujících zdravotní péči).

Dotaz byl zodpovězen 28. 5. 2019

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798