Najděte spolehlivou odpověď na svůj dotaz ohledně školství a vzdělávání
Poslední zodpovězené dotazy
Zeměpis neboli geografie má být nově samostatnou vzdělávací oblastí. Dotaz: je to nutné? Nemůže zůstat součástí oblasti, kde byla? U nás ve škole učí zeměpis jen jedna paní učitelka, byla by tedy vedoucí této vz. oblasti a zároveň jediným členem.
Geografie se stala samostatnou vzdělávací oblastí v rámci struktury RVP ZV, a to z důvodu posílení jejího postavení a specifické role ve vzdělávání. Na úrovni jednotlivých škol je však organizační uspořádání zcela v kompetenci vedení školy. Je tedy možné, aby byla geografie zařazena do širší předmětové komise (např. přírodovědné, humanitní či naukové), pokud to odpovídá místním podmínkám a […]
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda lze využít disponibilní hodinové dotace (skupin – cizí jazyk, svět v souvislostech, příroda a technika, společnost, umění a pohyb) k posílení hodinové dotace společného základu bez vypsání volitelných předmětů.
Logika revidovaného RVP ZV je jiná. Ve vašem ŠVP stanovte takový počet hodin pro společný základ, abyste v nich vaši žáci dosáhli očekávaných výsledků učení stanovených v RVP ZV a stanovte počet hodin disponibilní časové dotace, ve kterých poskytnete vašim žákům vzdělávací obsah nad rámec společného základu. RVP ZV počítá s tím, že škola nenabízí […]
Dobrý den, kde konkrétně najdu všech 9 klíčových kompetencí a 97 očekávaných výsledků učení, pro tvorbu ŠVP.
Očekávané výsledky učení klíčových kompetencí v v RVP ZV naleznete v IS RVP, konkrétně ZDE Pro pořádek uvádíme, že RVP ZV stanovuje pouze 8 klíčových kompetencí.