Databáze dotazů

735 Výsledků
Dobrý den. Kdy bude zveřejněn manuál k tvorbě RVP PV v MŠ. Kde konkrétně bude dostupný? 

Předpokládáme, že se ptáte na ŠVP. Manuály k tvorbě ŠVP i třídnímu plánování jsou zveřejněny zde: Revize RVP PV | Předškolní vzdělávání.  

Dobrý den, zpracováváme ŠVP pro předměty z disponibilní časové dotace. Chápu to správně, že pro tyto předměty stačí zpracovat Charakteristiku předmětu (ve vašem systému soubor .pdf) a například tematické plány pro jednotlivé ročníky a nemusíme rozpracovávat OVU, školní OVU, provazby na KK atd. v excelové tabulce?

Disponibilní časovou dotaci lze využít k: zařazení volitelných vzdělávacích obsahů nad společný základ, které budou dotvářet zaměření školy, vycházet ze zájmů žáků, umožní jim spolupodílet se na volbě vzdělávacího obsahu i jeho realizaci a budou směřovat k utváření klíčových kompetencí, propojovat formální a neformální vzdělávání, využívat místo školy k propojení s děním na úrovni místní a regionální komunity; zařazení povinných vzdělávacích obsahů nad společný základ, které budou podporovat individuální rozvoj žáků, jejich […]

Dobrý den, od příštího školního roku provedeme změnu v učebním plánu – dotace vyučovacích hodin AJ a ČJ v 1. a 2. ročníku, výuku anglického jazyka zahájíme již od 1. ročníku (1 vyučovací hodinu ubereme českému jazyku z disponibilní dotace), doposud jsme AJ vyučovali až od 3. ročníku. Je nutné při této změně měnit verzi ŠVP? Nebo je možné toto řešit dodatkem k ŠVP? 

Dle RVP ZV (2023 i 2025) je forma vydání úprav a změn v pravomoci ředitele školy. Musí být zajištěna jednoznačnost a srozumitelnost upraveného ŠVP (úpravy lze například vydat v dodatku k ŠVP, nebo lze vydat upravený ŠVP se zapracovanými změnami, nebo vydat novou verzi ŠVP). Bez ohledu na formu vydání musí být zřejmé, odkdy jsou změny […]

Dobrý den, jsem koordinátorkou ŠVP ZV a prosím o radu, jak postupovat v případě zařazení žáka s LMR do běžné třídy základní školy. Do první třídy naší základní školy je zařazen žák s lehkou mentální retardací. Vzdělává se tento žák podle našeho ŠVP (vytvořeného podle RVP ZV) a rozepsaných výstupů minimální doporučené úrovně? Nebo podle výstupů stanovených v RVP ZŠS, jak nám doporučuje SPC? Vzdělávání žáka ve speciální škole, jak doporučuje školské poradenské zařízení, matka opakovaně odmítá.

V případě žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními škola realizuje vzdělávání těchto žáků na základě Doporučení školského poradenského zařízení. Pokud škole není obsah tohoto dokumentu jasný, je možné ho s poradenskými pracovníky konzultovat. Stejně tak ve spolupráci školy a školského poradenského zařízení případně vzniká i individuální vzdělávací plán, který pro žáka konkrétně rozepíše vzdělávací obsah do […]

Dobrý den, v rámci tvorby nového ŠVP jsme narazili na otázku, týkající se učiva. Nejsme si jisti, zda máme možnost si učivo seřadit sami dle vlastního uvážení (vlastní koncepce) nebo zda je někde již připraveno (jako doporučené). V této souvislosti se totiž nabízí otázka výuky kvadratických rovnic. V modelovém ŠVP není v učivu ani v jiných odděleních nic zmíněno, ale v mediích bylo toto téma zmiňováno. Kde tedy potřebné informace dohledáme (i pro učivo v jiných předmětech)? 

Dobrý den, RVP ZV učivo nestanovuje. Pro tvorbu ŠVP jsou závazné očekávané výsledky učení v uzlových bodech, tedy v 5. a 9. ročníku. Pro jejich specifikaci v ŠVP na úrovni předmětů a jednotlivých ročníků obsahuje každý v RVP stanovený výsledek učení metodickou podporu, která popisuje postupný vývoj výsledku žákova učení ve třech na sebe navazujících […]

Dobrý den, nemůžu nikde najít v nových návrzích RVP ZV minimální očekávanou úroveň závazných výstupů, můžete mne navést?

Minimální doporučenou úroveň pro úpravy očekávaných výsledků učení lze dohledat přímo v informačním systému Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání Základní vzdělávání – Revize RVP. Je stanovena u očekávaných výsledků učení vzdělávacích oborů, klíčových kompetencí, základních gramotností i průřezových témat. Dohledat ji lze po kliknutí na jednotlivé formulace výsledků učení v části Další metodická podpora […]

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda v rámci Velké Revize našeho ŠVP musíme část disponibilních hodin využít na volitelné předměty nebo můžeme všechny disponibilní hodiny využít na předměty povinné jako tomu bylo u nás doposud.

Věc je trochu složitější. Zásadní rozdělení je mezi hodiny určené pro společný základ a pro disponibilní časovou dotaci. V hodinách určených pro společný základ škola naplňuje očekávané výsledky učení stanovené v RVP ZV a rozpracovává je do jednotlivých předmětů nebo jiných organizačních forem a ročníků. V disponibilní časové dotaci škola nabízí žákům další vzdělávací obsah […]

Dobrý den, od 1.9.2025 chceme začít realizaci nového ŠVP v 1. a 6. ročníku. Máme vydat úplně nový ŠVP s tím, že by 2.- 4. a 7.- 9.ročník měl začleněn původní vzdělávacího obsah, nebo mohou souběžně běžet dva ŠVP (dobíhající a nový)? Jsou nějaká doporučená pravidla, jakým způsobem vést u nového ŠVP třídní knihy, jestliže učivo není povinné (téma, OVU,…)? Děkuji.

okud máte v plánu začít s realizací vašeho nového ŠVP (vytvořeného v souladu s revidovaným RVP ZV 2025), potom tento ŠVP vydáte jako celek se všemi náležitostmi, které jsou stanoveny v kapitole 7 RVP ZV. V dokumentu, který vydá ředitel školy popíšete, jak zajistíte postupný přechod od původně platného ŠVP k plnému náběhu nového ŠVP. […]

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798