Databáze dotazů

800 Výsledků
Dobrý den, mám prosím dotaz, jestli lze vydat osvědčení i po shlédnutí webináře ze záznamu. Děkuji za odpověď

Běžné zhlédnutí záznamu někde bez registrace v NPI (např. na youtube.com) získání osvědčení neumožní. Potvrzení o účasti či osvědčení je dostupné pouze u některých záznamů webinářů, na které se účastník ke zhlédnutí musí přihlásit jako na běžný vzdělávací program NPI, tedy musí být tento nabízen v nabídce NPI.

Pěkně prosím o informaci ohledně dotazníku/formuláře, který se bude vyplňovat o dítěti při jeho odchodu z MŠ do ZŠ, kam bude nastupovat. Slyšela jsem, že se takový formulář připravuje. Najdu prosím na nějakém odkazu znění takového formuláře a podmínky k jeho předávání/ zasílání školám? Jaké má toto okolnosti/ podmínky? Moc děkuji za informaci.

Předávání výsledků pedagogického diagnostikování vyplývá ze Školského zákona, dále je upřesněno v § 1f vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání. Zmíněné formuláře se staly přílohami této vyhlášky. Všem školám v České republice MŠMT zaslalo datovou poštou metodiku, ve které jsou popsány všechny aspekty změn v odkladech povinné školní docházky.  

Dobrý den, prosím o zaslání \”kalkulačky\” ohledně identifikace sociálně znevýhodněných žáků (dle metodického materiálu by měla být volně přístupná na webu NPI ČR).

Kalkulačku si můžete stáhnout v tomto článku: https://zapojmevsechny.cz/clanek/994-vychazi-rozsirena-a-aktualizovana-verze-metodiky-k-identifikaci-deti-a-zaku-se-socialnim-znevyhodnenim

ZŠ musí od 1. 9. 2027 začít vyučovat podle nového ŠVP nejméně v 1. a 6. ročníku. Chápu správně, že škola musí mít celé ŠVP zpracované k datu 1. 9. 2027? Děkuji.

Ano je to tak. Aby podle ŠVP bylo možné vyučovat, musí být ředitelem skutečně vydán jako celý dokument v souladu s RVP ZV. Pokud se škola rozhodne o postupném náběhu po ročnících, potom je stejně jako doposud, plně v kompetenci ředitele školy ŠVP podle získaných zkušeností z výuky upravovat. To je výhoda dvouúrovňového kurikula.

Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je možné vyměňovat si jednotlivá OVU v rámci jednotlivých předmětů. Příklad – z matematiky vypadla finanční gramotnost, která se teď má nově učit v občanské výchově. Občankář se na to třeba necítí. Je tedy možné si jednotlivá OVU vyměňovat v rámci předmětů? Děkuji. 

Rozhodnutí o tom, které OVU ze vzdělávacích oborů z RVP ZV budete realizovat v předmětech vašeho ŠVP je plně ve vaší kompetenci. OVU týkající se finanční gramotnosti tedy mohou být naplňovány jak ve vyučovacím  předmětu občanská výchova, tak v matematice nebo i v integrovaném předmětu, bloku, samostatném kurzu apod. To je výhoda dvouúrovňového kurikula, že […]

Dobrý den, ráda bych se zeptala na rozšiřující učivo, mohla bych požádat o definici rozšiřujícího učiva a informace o tom, jak se odlišuje od učiva v RVP? Velmi děkuji.

Učivo jako kategorie v RVP ZV není vůbec stanoveno. Jediná zmínka o učivu je v kapitole popisující strukturu ŠVP, kde se uvádí, že součástí vzdělávacího obsahu jednotlivých vyučovacích předmětů nebo jiných forem vzdělávání může být: distribuce učiva, pokud to škola považuje za vhodné Proto nelze z pohledu RVP ZV odlišit “rozšiřující učivo” od učiva v RVP, jak […]

Dobrý den, měla bych dotaz ohledně Aktu EU o umělé inteligenci. Co to znamená pro školy? Musíme v souvislosti s tím podnikat nějaké kroky: směrnice, školení zaměstnanců? Děkuji.

K vašemu dotazu ohledně AI Actu a škol vám posíláme odpověď z našich FAQ, které jsme připravili společně s právníky:   “Týká se škol nové evropské nařízení o umělé inteligenci (tzv. AI Act)?   Stručná odpověď: Školám prozatím AI Act neukládá žádné nové povinnosti při běžném využití umělé inteligence ve výuce.   Odpověď právníka: Nařízení Evropského parlamentu […]

Dobrý den, pracuji na základní škole jako výchovná poradkyně a mám dotaz k novému RVP. Ve starém byla u každého předmětu uvedena vždy minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření. V novém RVP toto není. Chci se tedy zeptat, jak postupovat při práci s novým RVP. Máme čerpat z minimální doporučené úrovně starého RVP nebo bude nějaký dodatek nebo bude toto v kompetenci poraden? Děkuji.

Formulace minimální doporučené úrovně (MDU) jsou v případě revidovaného RVP ZV součástí metodické podpory dostupné v informačním systému www.prohlednout.rvp.cz Postačí zobrazit si metodickou podporu k jednotlivým očekávaným výsledkům učení a dohledat formulaci MDU. Možné je také stáhnout si z této webové stránky export dokumentu Očekávané výsledky učení RVP ZV včetně minimální doporučené úrovně.

Dobrý den, začali jsme s revizí našeho ŠVP. Jako první řešíme oblast matematika. Kde najdeme informaci o řádech, ve kterých mají děti počítat? Opravdu to dle vzorového předmětového ŠVP chápeme dobře, že v páté třídě budou žáci sčítat a odčítat pouze do 100 000? Nikoli 158 000 + 326 725 = , ale v těchto číslech se budou žáci už jen orientovat, např. které je větší či menší. Bohužel tato informace v RVP opravdu chybí. Děkuji za odpověď 

Závazné výstupy v RVP pro 5. ročník skutečně neurčují, do jakého řádu mají žáci počítat. V modelových ŠVP, které mají pouze doporučující charakter, je hranice pro písemné sčítání a odčítání stanovena na 100 000. Je tedy na uvážení Vás a Vašeho pedagogického týmu, zda toto doporučení přijmete. Berte prosím v potaz i nutné odlehčení přechodu […]

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798