Databáze dotazů

800 Výsledků
Dobrý den, budou v rámci vzdělávání nabízeny také kurzy pro práci v INSPIS při tvorbě nového ŠVP ZV? Případně kdy? Děkuji za odpověď.

Úprava programu InspIS ŠVP je v kompetenci ČŠI ČR. Jakmile bude provedena, budeme informovat o organizaci metodické podpory jeho využívání.

Dobrý den, plánuje NPI nějaká školení nebo semináře k revizi RVP? 

Pro základní orientaci v problematice revize RVP ZV a tvorby ŠVP doporučujeme využít stránky MojeEdu, kde najdete aktuální nabídku podpory.

Prosím o informaci ve věci průřezových témat. Jak má škola dokazovat, že jsou skutečně integrovány a zahrnuty do učiva ve všech předmětech. Kde škola dokladuje realizaci a způsob zařazení – formu pro případnou kontrolu? Témata jsou uvedené v našem ŠVP v učebních osnovách, musíme to ještě dokladovat například zápisem do třídní knihy, do tematických plánů? Děkuji za odpověď. 

Průřezová témata jsou závaznou součástí RVP ZV. V RVP ZV 2025 jsou průřezová témata nově stanovena prostřednictvím očekávaných výsledků učení. To je rozdíl od předchozí verze RVP ZV, kde byla popsána prostřednictvím tematických okruhů a jejich témat. V obou případech má škola povinnost je rozpracovat průřezová témata ve svém ve svém ŠVP způsobem, který určuje […]

Musíme vytvořit nové ŠVP pro přípravnou třídu, když se přípravné třídy budou rušit? Nebo můžeme do zrušení pracovat podle stávajícího ŠVP? Děkuji

Přípravné třídy pracují podle RVP PV, který je závazný od 1. 9. 2026. K tomuto datu musí mít školy ŠVP upravený tak, aby byl v souladu s upraveným RVP PV. Pokud tedy budete mít přípravnou třídu v období od 1. 9. 2026, musíte upravit ŠVP.

Dobrý den, budou mít mateřské školy, stejně jako základní, k dispozici vzorové ŠVP? 

Pro předškolní vzdělávání se nebudou zpracovávat modelové školní vzdělávací programy, protože úpravy RVP PV jsou jiného charakteru, než změny v RVP ZV. Pro mateřské školy budeme sbírat příklady inspirativní praxe zpracovaných ŠVP z mateřských škol. Zveřejňovat je budeme v průběhu roku 2026 a dále.  

Dobrý den, jaké platí zásady pro zápis do třídní knihy dle nového RVP PV? Na internetu se množí různé návody, nicméně ověřenou informaci se mi nepodařilo najít. Je nutné psát do třídní knihy aktivity i s cílem? Jak moc má být zápis podrobný? Co určitě neopomenout? Předem děkuji za informace.

Úprava RVP PV neznamená změnu pro zápisy do třídní knihy. Dle Školského zákona je povinností školy (§ 28, odst. f) toto: f) třídní knihu, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu To pro mateřské školy znamená zaznamenávání realizovaných činností. Zápis má být stručný a přehledný. Cíle si nastavujete v třídním plánování, do […]

Dobrý den. Musí se obě gramotnosti a všechny kompetence promítat do všech předmětů? Např. musíme mít OVU čtenářské a pisatelské gramotnosti uvedeny v tělesné výchově? Nebo lze některé OVU v některých předmětech vynechat jsou-li dostatečně rozvíjeny v jiných předmětech?

V RVP ZV je uvedeno, že škola při tvorbě ŠVP:  Škola propojí OVU každého vyučovacího předmětu (nebo jiné formy vzdělávání) s vybranými OVU základních gramotností tak, aby byla pokrytá vazba na obě základní gramotnosti na 1. i 2. stupni. Jde tedy o smysluplný výběr vazeb OVU vzdělávacích oborů a základních gramotností tak, aby soubor všech vyučovacích předmětů pokryl všechny OVU základních gramotností. Jde o identifikaci […]

Jaký je časový horizont pro jednotlivé úrovně v předmětu – Na začátku, Na cestě, Splněno? Kdy má žák jednotlivé úrovně dosáhnout?

U každého OVU je jako metodická podpora popis fází, kterých by měli žáci postupně dosahovat. Popisu fází využívají učitelé při průběžném vyhodnocování postupu žáků k OVU. V uzlových bodech pak učitelé hodnotí dosažení OVU. Každý uzlový bod zahrnuje v rámci metodické podpory popis tří fází zvládnutí OVU: Začátek: Fáze, ve které žák zvládl základní aspekty dané problematiky. […]

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798