Chceme využít možnosti postupného zavádění změn. Musíme digitální kompetence začlenit při prvních úpravách ŠVP (např. při zavedení nové informatiky ve 4. a 6. ročníku)? Nebo ji stačí včlenit až při poslední úpravě ŠVP (např. až v roce 2024, kdy budeme zavádět změny v 9. ročníku a všechny třídy již pojedou podle revidovaného RVP ZV)? 

Odpověď je poměrně jednoduchá, povinnost škol je uvést svůj ŠVP do souladu s upraveným RVP ZV (úprava z roku 2021) tak, aby podle tohoto upraveného ŠVP byli vzdláváni všichni žáci prvního stupně nejpozději od září 2023 a všichni žáci druhého stupně nejpozději od září 2024. Jsou to tedy dva kroky. Prvním je úprava ŠVP tak, aby byl v souladu s RVP, což zahrnuje jak tvorbu společných výchovných a vzdělávacích strategií pro rozvoj digitálních kompetencí, tak vytvoření osnov vyučovacího předmětu Informatika. Druhým krokem je postupné zavádění upraveného ŠVP, tak, aby byly dodrženy výše uvedené termíny. Postupný náběh upraveného ŠVP může mít více variant. Příklady postupného náběhu jsou v dokumentu: https://revize.edu.cz/files/nabeh-rvpzv-2021-informatika.pdf . Doporučení je tedy upravit ŠVP celé a neoddělovat zapracování digitálních kompetencí a Informatiku dvou oddělených procesů. Navíc postup, kdy byste upravovali ŠVP ve smyslu zapracování digitálních kompetencí až od školního roku 2024 znamená nedodržení Opatření ministra školství, protože na prvním stupni by se podle upraveného ŠVP mělo vyučovat už od školního roku 2023.

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798