Kde najdu RVP ZV finální verzi ke stažení?
Jsou časové dotace jednotlivých oborů stanovených v RVP ZV na 1. a 2. stupni jasně dané? Je například přesně dané, že v 1. ročníku je týdenní dotace na ČJ 5 hodin? Či dotace oboru Anglický jazyk je pro 7. ročník 4 hodiny? Jsou dotace dané tak jako v mŠVP předmětovém? A jestli ano, je to jediné místo, kde tato čísla najdu? Nebo je to i v modelech jen příklad?
Je disponibilní dotace přesně rozdělená mezi ročníky jako je to v mŠVP předmětovém? Tedy například 2 hodiny pro 1. ročník, 3 pro 2.-5.? Nebo je možné disponibilní hodiny rozdělit jak chceme?
Kde najdu RVP ZV finální verzi ke stažení?
Vydaný a platný RVP ZV 2025 naleznete na stránkách https://prohlednout.rvp.cz/zakladni-vzdelavani je možné stáhnou si jen závaznou část RVP ZV nebo RVP VZ s metodickými komentáři https://prohlednout.rvp.cz/export .
Jsou časové dotace jednotlivých oborů stanovených v RVP ZV na 1. a 2. stupni jasně dané? (Je například přesně dané, že v 1. ročníku je týdenní dotace na ČJ 5 hodin? Či dotace oboru Anglický jazyk je pro 7. ročník 4 hodiny? Jsou dotace dané tak jako v mŠVP předmětovém, viz příloha? A jestli ano, je to jediné místo, kde tato čísla najdu? Nebo je to i v modelech jen příklad?)
V RVP ZV je v učebním plánu závazně stanoven pouze celkový počet hodin pro 1. a 2. stupeň, tedy 188 a 122 hodin. Pro jednotlivé vzdělávací obory není počet hodin v RVP ZV stanoven. V modelových ŠVP jsou učební plány jako příklad možného rozvržení hodin, který může být využit v publikovaném znění nebo může být podle potřeb školy upraven nebo solužit jako inspirace. Modelové ŠVP jsou součástí metodické podpory nejsou pro školy závazné.
Je disponibilní dotace přesně rozdělená mezi ročníky jako je to v mŠVP předmětovém? (Tedy například 2 hodiny pro 1. ročník, 3 pro 2.-5.? Nebo je možné disponibilní hodiny rozdělit jak chceme? To samé na druhém stupni.)
Stanovení poměru hodin věnovaných společnému základu a disponibilní časové dotaci je plně v kompetenci školy na obou stupních ZŠ. Stejně tak je v kompetenci školy stanovit využití disponibilní časové dotace v jednotlivých ročnících. Modelový ŠVP je příkladem možného zpracování ŠVP, je součástí metodické podpory revize a školy mohou modelový ŠVP využít v předkládané podobě, mohou je upravit podle svých potřeb nebo se jím inspirovat. Pro školy není nijak závazný.