Měla bych na vás následující dotaz. V momentě, kdy se vypracuje nová verze ŠVP, může se tato verze aplikovat na celou školu najednou, nebo je nutné ji zavádět postupně od 1. ročníku? (Tedy že by ve škole platily 2 verze ŠVP – 1. ročník novou verzi, 2. – 9. ročník původní, kterou “musí dojet“?) Popř. když bude ŠVP vedený v programu InspIS, dá se ŠVP každoročně aktualizovat (např. se pozmění ŠVP výstup a učivo) a aktualizovanou verzi považovat za platnou pro celou školu? Nebo se musí každá změna považovat za novou verzi a lze ji aplikovat jen od 1. ročníků?
V aktuálně platné verzi RVP ZV je tato věc popsána poměrně jednoznačně. Inovacemi ŠVP, které vycházejí ze zkušeností z realizace ŠVP nebo změn ve škole samotné (na základě hodnocení podmínek, průběhu a vzdělávání); takové změny škola obvykle provádí s účinností od 1. září nebo od 1. února. Podle upraveného nebo nového ŠVP se vzdělávají žáci ve všech ročnících daného stupně od účinnosti upraveného nebo nového ŠVP. Pokud by mohla nastat situace, že by žáci v důsledku změn neabsolvovali povinný vzdělávací obsah stanovený v RVP ZV, rozhodne ředitel školy o způsobu postupného náběhu tak, aby tato situace nenastala.
Aktualizace v programu InspIS se dají provést velmi snadno. Po provední potřebných úprav lze jednduše vydat novou verzi ŠVP s platností pro celou školu viz výše.