Dobrý den, školy by měly vyčleňovat hodiny tzv. disponibilní dotace. U některých předmětů, které budou zahrnovat řadu předmětových výsledků učení rozvíjejících výsledky učení oborů z RVP, a současně řadu předmětových výsledků učení, které žádné výsledky učení oborů z RVP rozvíjet nebudou, bude těžké rozhodnout, zda je formálně evidovat v disponibilní dotaci, nebo ne. Zvláštní problém zde nastane u předmětů s časovou dotací 1 hod / týden. Lze jednu hodinu formálně \“rozpůlit\“, tj. evidovat polovinu hodiny v disponibilní dotaci, druhou nikoli?
Ano, i v případě jednohodinového předmětu by mělo být ze školního učebního plánu a jeho charakteristiky patrné, jak jsou k jeho realizaci v jednotlivých ročnících využity hodiny společného základu a disponibilní časové dotace. Tak jako tomu bylo i v předchozí verzi RVP ZV, lze pracovat i s necelými částmi hodin, například, jak uvádíte, s polovinami.