Databáze dotazů

763 Výsledků
Dobrý den. Musí se obě gramotnosti a všechny kompetence promítat do všech předmětů? Např. musíme mít OVU čtenářské a pisatelské gramotnosti uvedeny v tělesné výchově? Nebo lze některé OVU v některých předmětech vynechat jsou-li dostatečně rozvíjeny v jiných předmětech?

V RVP ZV je uvedeno, že škola při tvorbě ŠVP:  Škola propojí OVU každého vyučovacího předmětu (nebo jiné formy vzdělávání) s vybranými OVU základních gramotností tak, aby byla pokrytá vazba na obě základní gramotnosti na 1. i 2. stupni. Jde tedy o smysluplný výběr vazeb OVU vzdělávacích oborů a základních gramotností tak, aby soubor všech vyučovacích předmětů pokryl všechny OVU základních gramotností. Jde o identifikaci […]

Jaký je časový horizont pro jednotlivé úrovně v předmětu – Na začátku, Na cestě, Splněno? Kdy má žák jednotlivé úrovně dosáhnout?

U každého OVU je jako metodická podpora popis fází, kterých by měli žáci postupně dosahovat. Popisu fází využívají učitelé při průběžném vyhodnocování postupu žáků k OVU. V uzlových bodech pak učitelé hodnotí dosažení OVU. Každý uzlový bod zahrnuje v rámci metodické podpory popis tří fází zvládnutí OVU: Začátek: Fáze, ve které žák zvládl základní aspekty dané problematiky. […]

Dobrý den, budou mít školy zřízené podle paragrafu 16 odstavec 9, ve kterých se vzdělávají pouze děti s lehkým mentálním postižením, stanoveny v revidovaném ŠVP pouze minimální úroveň výsledků učení ? A je možné učit anglický jazyk pouze 1 hodinu týdně, pokud budou minimální výsledky učení naplněny? Děkuji za odpověď.

Revidovaný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje kapitolou 3.2 v rámci školního vzdělávacího programu (ŠVP) pracovat s úpravou vzdělávacího obsahu v rámci podpůrných opatření. Tedy i s minimální doporučenou úrovní. Tyto možnosti popisuje přesně text RVP ZV: Vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními se uskutečňuje v běžné třídě/škole nebo na základě doporučení ŠPZ ve třídě/škole zřízené podle § 16 […]

Prosím, existuje metodický pokyn k přípravě ŠVP vycházející z RVP ZV 1.1.2025 pro školy podle § 16 odst. 9 ŠZ . Jedná se mně o minimální výstupy. Děkuji. 

Pro vzdělávání všech žáků v základním vzdělávání je určeno jedno společné kurikulum Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV). Všechny zásady tvorby školního vzdělávacího programu (ŠVP) jsou platné pro všechny základní školy. Využít lze Jak na ŠVP | Základní vzdělávání.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda se v souvislosti se změnami ŠZ (odklady ŠD) změnily i podmínky předčasného zaškolení, nebo zůstávají stejné. Děkuji

Všechny změny najdete přehledně zde: Odkladová novela školského zákona – edu.gov.cz. Paragraf 36, ods. 3 (na který se zřejmě ptáte) zůstává ve znění: „Povinná školní docházka začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad. Dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od září […]

Dobrý den. Je k dispozici modelový školní vzdělávací program podle nového RVP PV pro přípravnou třídu ZŠ? Děkuji.

Ne, modelové školní vzdělávací programy se vytvářely pro ZŠ, protože tam je možný různý přístup k učebnímu plánu (předměty, integrované předměty, témata). V předškolním vzdělávání uplatňujeme shodný přístup formou integrovaných bloků ve flexibilním uspořádání. To se vztahuje i na přípravné třídy.

Dobrý den, jsme 6tileté gymnázium a řešíme Revizi RVP ZV. Chci se zeptat, jakým způsobem se dotkne současná revize RVP ZV nás? Jedná se mi hlavně o to, kolik očekávaných výstupů se nás týká. (Všechny nebo jen půlka? Jak je příp. vybrat?) Zohlednit v tom běžné učebnice pro ZŠ (vynechat 6. a 7. třídu a věnovat se jen 8. a 9.) nebo nechat výběr učiva na učitelích? Děkuji moc za upřesnění. 

Revidovaný RVP ZV 2025 je závazný pro odpovídající ročníky víceletých gymnázií, což jsou v případě 6letých gymnázií jejich první dva ročníky. Pro ně je nutné v souladu s opatřením MŠMT upravit váš ŠVP tak, aby žáci vaší školy naplnili na konci 2. ročníku všechny očekávané výsledky učení stanovené v RVP ZV pro uzlový bod 9. […]

Obracíme se na Vás s prosbou o metodické upřesnění k nově zaváděným třídnickým hodinám na naší škole. Ráda bych se zeptala: zda se třídnické hodiny považují za samostatný vyučovací předmět, který je nutné uvádět v klasifikačním řádu školy, nebo zda mají být chápány pouze jako organizačně-výchovná forma práce třídního učitele, která není samostatně klasifikována. Prosím Vás o stanovisko, zda má být třídnická hodina součástí klasifikace žáků, případně jakým způsobem ji správně uchopit v dokumentaci školy. Děkuji 

Možností jak organizovat třídnické hodiny je více a podrobný metodický materiál naleznete zde, včetně možnosti stažení metodické brožury. Revidovaný RVP ZV v kapitole 5 Rámcový učební plán výslovně uvádí, že je možné disponibilní časovou dotaci (jejíž rozsah je v kompetenci školy) využít mimo jiné i k  zařazení vzdělávacích aktivit podporujících systematickou práci s třídním kolektivem.

Dobrý den, jsem koordinátorem ŠVP na sportovním gymnáziu. Máme vypracovaný nový dodatek k ŠVP (přidává dva nové semináře). Chci se zeptat, zda postačí, když bude dodatek zveřejněn samostatně na webu a v tištěné verzi se vloží na konec ŠVP a nebo zda musíme změnit ŠVP tak, aby byly změny obsaženy rovnou v ŠVP? V případě, že bude platit druhá možnost, musíme vydat ŠVP pod novým číslem jednacím? Mnohokrát Vám děkuji.

Rozhodnutí o volbě formy změn ŠVP (nový, upravený, s dodatkem) jsou v pravomoci ředitele školy, který ŠVP vydává. Musí být zajištěná jednoznačnost a srozumitelnost ŠVP, musí být zřejmé, odkdy a pro které ročníky jsou změny platné a účinné. ŠVP i jeho změny se archivují ve shodě se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, ve znění […]

Kontakt

Jsme tu, abychom vám pomohli najít odpovědi na Vaše otázky. Obraťte se na nás – společně najdeme nejlepší řešení.
Veronika Sováková
Garant Konzultačního centra
+420 775 148 798